En Manodepressiv Flickas Bekännelser

fredag 12 februari 2010

Skit, skit, skit !!!!

Är så jävla ledsen, arg och frustrerad just nu :(

Torsdag morgon vaknade jag med en riktigt fet ångest.
Gick ut till badrummet för att väga mig (som en före detta anorektiker är det väldigt viktigt för mig att ha kolla på min vikt )
När jag konstaterade att jag gått upp ytterligare ett kg så började jag gråta och fick värsta ångest attacken.
På senaste tiden har jag sakta men säkert börjat gå upp i vikt. Tänkte inte så mycket på det då jag antog att det hörde ihop med bristen på motion i och med att jag har haft gips i 6 veckor.
Men jag har inte ätit mer än vanligt. Kanske lite Nutella och choklad innan den månatliga välsignelsen varit på besök :)
Men senaste 2 veckorna har jag haft ett extremt sötsug ( det e inte PMS-dags än ) och ett sjukt sug efter kolhydrater som bröd och pasta. Och så är hungrig HELA tiden. Jag blir inte mätt på en portion, men jag äter inte 2 för jag vill inte gå upp MER i vikt, så istället går jag runt och är grinig och hungrig.
Äter jag middag så är jag hungrig efter typ 1,5 timma!! Det e helt sjukt, inte normalt nånstans. Jag drömmer till om med om tårta, kakor och godis!! Något jag aldrig gjort innan.
Så jag började klura och kom fram till att allt detta måste bero på min nya medicin (invega) som jag ätit i ca 3 månader. Så jag började googla på den och kom såg till min förskräckelse att den hade samma verksamma ämne som Risperdal!!Invega ska va en förbättrad version av Risperdal med mindre biverkningar men tydligen har dom inte lyckats ta bort det värsta biverkningarna av dom alla - VIKTUPPGÅNG & ÖKAD APTIT !!!
Av Risperdal går typ alla upp i vikt, har hört skräckhistorier om folk som ökat med 30-40 kg och killar som fått bitch titts !!! Jävla skitmedicin. Ingen blir lyckligare av att vara överviktig liksom.
Så nu har jag slutat med den, vägrar ta ett piller till!!
Efter att jag lugnat mig efter våg-incidenten så ringde jag psyk och avbokade min KBT tid som jag hade på torsdag morgon. Klarade inte av att gå dit, skulle ändå bara sitta där och grina och ha ångest och då är man verkligen inte mottaglig för terapi.
Sen så sa jag till dom att jag mådde jättedåligt och behövde prata med min psykiatriker och dom skulle försöka (!?) ordna en telefontid till mig till på fredag. Jag har inte haft någon tid hos min psykiatriker på snart 3 månader. Hoppas hon ringer... måste berätta att jag slutat med Invega och be om en annan medicin.
Googlade runt, snackade med folk på Bipolärt Forum 24
och kom fram till att nästa medicin på listan att pröva kommer bli Abilify. Den har ingen viktuppgång som biverkning och det var många på forumet som hade blivit bättre av den.
Invega var ju så bra, trodde att jag hade hittat min dröm medicin, har aldrig mått så bra på någon medicin som just på Invega. Men jag kan inte vara tjock och lycklig.Tyvärr. Den ekvationen går inte ihop i mitt huvud.
Sov bort hela torsdagen... tog lite sömnpiller och stesolid för jag mådde så jävla dåligt.
Vaknade på natten och har fortfarande ångest...kan inte sova och klockan är nu 05.30 ;(
Nu ska jag lösa lite korsord, kanske hjälper om jag distraherar mig med nåt...

1 kommentarer:

  • Klockan torsdag, mars 11, 2010 , Anonymous ingvar sa...

    Hm....
    I andras ögon läses dina rader kanske som problemfyllt.
    I mina ögon verkar det mycket enkelt.....
    Alla människor blir deppiga av att jojjo-äta, dvs att äta sk tomma kolhydrater, för att du och alla andra människor ska må jättebra så ska man äta GROVT bröd.
    Jag äter aldrig efter kl 16.00 . Bara vatten på kvällarna o nån skiva rå ingefära.
    DET stärker din personliga pomdus.
    Ät enkelt o nyttigt utan massa tillsatser i maten.
    börja motionera varje morgon vid öppet fönster.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida