En Manodepressiv Flickas Bekännelser

tisdag 8 december 2009


Vi har dom alla inom oss... dom håller fast oss, trycker ner oss, hindrar oss från att vara vårt bästa Jag...

Våra inre Demoner och Rädslor...

Dom finns där inne...väsandes och krypandes under skinnet på oss...

Den elaka rösten... som trycker ner dig... som vill göra dig osäker... det är inte din röst... det är Demonen och det Självdestruktiva Monstret som talar till dig...
Det är Rädslan som begränsar oss.. som inte låter oss nå vår fulla kapacitet.

Nu har jag bestämmt mig för att ta upp kampen mot mina demoner och rädslor!!

Mina Rädslor:

1) Att jag inte duger eller räcker till.

2) Att göra folk besvikna.

3) Att jag inte är en tillräckligt bra människa.

4) Att det alltid kommer finnas någon som är smartare, snyggare och roligare än mej.

5) Att jag inte är tillräckligt rolig och intressant och unik. Att jag är tråkig under de perioder jag är deprimerad.

6) Att jag kommer åldras, få rynkor och inte va lika attraktiv längre.

7) Att jag inte har så mycket mer att erbjuda än mitt utseende, vilket inte kommer
vara för evigt :(

8) Att mina nära och kära ska dö ifrån mig... jag vill dö först.

9) Att mina hund-bebisar ska dö ifrån mig :(

10) Att jag ska få någon hemsk sjukdom, är hypokondrisk och tror ständigt att jag har cancer, hjärtumör och en hel del andra hemska sjukdomar.

11) Att jag aldrig kommer att ha ett stabilt liv pga min sjukdom.

12) Att min partner, vänner o familj ska tröttna på mig och mina psykiska problem.

13) Social Fobi, Sprut Fobi



Det kommer mera... :) fyller på efterhand för nu e min hjärna seg...


Ni som läser min blogg får gärna göra era egna listor på era rädslor...
För när man sagt dom högt är dom lite lite mindre läskiga...


Så dela med dej!! Vilka är dina största rädslor?


önskar alla en lugn o skön natt utan besök av demonerna i era drömmar <3

Etiketter:

6 kommentarer:

  • Klockan tisdag, december 08, 2009 , Anonymous Anonym sa...

    Hej gumman ville bara säga att du är du och DU är underbar och tro mig de kan inga rynkor eller nåt annat ändra på:) Jag lovar!
    Kramiz love ss!!

     
  • Klockan onsdag, december 09, 2009 , Anonymous Anonym sa...

    Jag är rädd för att mina kära kan råka illa ut och jag är rädd för fysiska smärtor. Men vid närmare eftertanke tror jag att Livet tar hand om oss, så i själva verket har vi ingenting att vara rädda för. Rädslor minskar när åldern stiger.
    Sveza

     
  • Klockan tisdag, december 15, 2009 , Blogger Sanna Persson sa...

    Jag är rädd för att människor ska tröttna på mig, tycka att jag är tråkig.

    Jag är rädd för att vara en medelmåtta.

    Jag är rädd för att bli förd bakom ljuset.

    Jag är rädd för att bli förnedrad.

    Jag är rädd för falskhet.

    Jag är rädd för att bli fasthållen (psyk.&fysiskt).

    Jag är rädd för att hamna i en ond psykos och Aldrig komma ut.

    Jag är rädd för att aldrig bli älskad för den jag verkligen är...

     
  • Klockan lördag, december 19, 2009 , Blogger Severina sa...

    tack sanna för att du delar med dig, det är starkt att erkänna sina rädslor! den sista du skrev känner verkligen jag oxå att jag är rädd för...

     
  • Klockan måndag, januari 11, 2010 , Anonymous Anonym sa...

    Jag är rädd för

    Att bli lämnad ensam

    Att mina nära ska dö i från mig

    Att jag ska dö i från dem

    Att jag aldrig kommer lyckas med karriären

    Rädd før falskhet

    För att inte vara en tillräckligt bra mamma

    Att jag ska bli ful

    Johanna

     
  • Klockan torsdag, mars 25, 2010 , Blogger Severina sa...

    tack för att ni delar med er <3

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida