En Manodepressiv Flickas Bekännelser

tisdag 17 november 2009

Fick min första mens i söndags !!! Wohooo im 15 all over again !!!!

Har varit hos Gyn och dragit ut min Spiral, som redan hunnit fylla 5 år :)



Lilla Hormon Spiralens bäst-före datum is passe :))



Har du spiral så upphör mensen, o det är ju jätteskönt, men lite skumt att inte se blod varje månad som man blivit van vid sen man var 16 år. ( jaja jag vet jag va lite sen... som i allt annat )



Men blommar man sent så vissnar man sent oxå ;)



Hela förra veckan var jag nervös, spänd, förväntansfull.... jag skulle ju få min första mens på 5 år.



I söndags hände det !!!!

Det som jag spänt gått o väntat på heeela veckan :

The Menstruation was Here !!!!



Blev glad av att se blodet, det är ju faktiskt något vackert och ett tecken på att vi underbara kvinnor är friska och fertila <3



Min lycka varade dock inte länge.... då krampen, värken o choklad begäret gjorde sig påminda fick jag flashbacks från tonåren.... och nu kan jag en gång för alla konstatera att:

MENS suger fett.



Tänkte va hormonfri nu ett tag och se hur kroppen och psyket reagerar på det.


Man har ju i princip alltid skyddat sig med p-piller eller spiral. Men nu är det dags att vara naturell - utan hormonella tillsattser!!

2 kommentarer:

  • Klockan tisdag, november 24, 2009 , Anonymous Anonym sa...

    vet du att hormonerna kan göra att man får depressioner? Finns faktiskt en möjlighet att du kan må bättre utan dem!

    //Annica J

     
  • Klockan tisdag, november 24, 2009 , Blogger Severina sa...

    jo jag har hört det att hormoner kan påverka. nu ska jag börja med ett p-piller som ska hjälpa mot PMS. hope it works!!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida