En Manodepressiv Flickas Bekännelser

fredag 6 november 2009

Andra har gjort allt...varför ska jag då göra det igen?

Ångesten vill inte låta mig vara, inte ens i min sömn.

Vaknar svettig... panikkänslorna river i mitt bröst... likt vilda djur som bara måste ut... någonting är FEL... väldigt fel.

Halsen knyter sig, en dubbelknut av skam, förvirring spetsad med piller - strössel... Går ut till det stilla köket...kylskåpet tittar hånfullt på mej i mörkret... brummar hotfullt mot mig.

Känner mig smutsig... ångesten kryper likt maskar under skinnet...

Verkligheten räcker inte till för mig...och inte jag för den.
Den kräver så mycket ifrån mig...så mycket att jag vare sig har mod eller kraft att öppna min gröna ögon.

Jag vill fly till sagornas värld... kom prinsen på din vita häst... kom Alladin på din magiska matta...låt oss flyga bort... till en förtrollad värld...

Jag vill inte ha verkligheten... inte inatt... den är för svår för smutsig för lurig och lömsk...

Kom min Gyllene Örn - mitt fönster är öppet för dig - låt mig flyga bort med dig... högt över skam..

Låt mig gråta...gråta beska tårar för min enda fiende på jorden - det är JAG.

4 kommentarer:

  • Klockan fredag, november 06, 2009 , Anonymous Anonym sa...

    Hej Darling!
    Önskar jag bara kunde ge dig en magisk kram o hela dig från topp till tå på ett ögonblick...men de går ju tyvärr inte:(
    Hoppas du snart blir bättre gumman,de förtjänar du BIG TIME!!Du är verkligen jättemodig o öppen o så talangfull med ditt skrivande!!Du är så duktig så.
    Hade det så bra gumman:)!!
    Love:Sara(ss..hehe);)

     
  • Klockan fredag, november 06, 2009 , Anonymous Anonym sa...

    Verkligheten kan också vara magisk. Öppna sina vakra ögon.
    Kram,
    Mamma

     
  • Klockan fredag, november 06, 2009 , Blogger Sanna Persson sa...

    Jag vet hur du känner...

    <3

     
  • Klockan måndag, november 09, 2009 , Blogger Severina sa...

    tack mamma, sanna o sara - ni betyder mer än ni tror <3

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida