En Manodepressiv Flickas Bekännelser

onsdag 4 november 2009

Bannlyst hos diverse Frisörer :D


Kl är 06.00, la mej för 2 timmar sen i ett fåfängt försök att få nån sömn... men månen är mycket stark inatt och då blir det ingen sömn för Miss Manodepp.


Ingen ide att ligga och vrida och vända på sig så det är lika bra att låtsas att det är morgon.


Idag har jag gjort en Check- list.


Älskar känslan av att få bocka av n 5 på listan... Ahhh en sån befrielse.


Så jag ska väl möjligen får något vettigt gjort idag... kanske även nåt av alla de grejer jag in i det längsta har skjutit upp på...


För det ska gudarna veta att skjuta upp saker och mañana-mañana-attityden verkligen är min melodi.




Så idag ska jag bege mig till Salong Onyx och boka tid för en liten hårtrimmning.
Detta har jag skjutit upp - hör o häpna - I ETT HELT ÅR!!!

Senaste månaden har jag dock varit väldigt aktiv i jakten på att få toppa mitt långa, ull- liknade hår.
Jag har bokat 4 olika tider hos 3 olika frisörer och lyckats med konststycket att missa VARENDA EN AV DOM !!!

Jag fruktar nu det värsta: att jag kommer bli bannlyst på samtliga salonger i Strömstad!

O ve å fasa - det kommer då bli som när jag va en liten nördig flicka - med långa, långa flätor och bruna glasögon men små ponnyhästar på bågarna :)

En dag tröttnade min mor på mitt långa hår som det ständigt fastnade rosa hubba-bubba i, tog fram köks saxen och "KLIPPTE" mitt hår...resultatet låter jag ens bli att nämna.

Jaa då det antagligen vid det här laget hänger en bild på mej i samtliga salonger med ett fett streck över så får jag väl snällt krypa tillbaka till mor och hennes röda kökssax ( det är exakt den samma som vi hade för 20 år sen, då mor inte tror på att byta ut diverse redskap tills dom är helt kaputt )

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida